2012年12月9日星期日

詞窮


2010年,鍾一憲推出首支個人單曲《明明》,外間反應麻麻,唱片公司眼見佢一人難橕大局,最後決定買餸搭棵蔥,自此佢就孖住麥貝夷以情侶檔姿態演出,但仍然係半紅不黑,除咗《勾手指尾》之外,相信再冇人講得出佢哋任何一首歌名。

一再翻聽佢哋嘅歌,其實studio版唱得唔差(雖然女方唱live嘅水準飄忽得可怕,但楊千嬅都開得成演唱會啦,仲有邊個唔可以做歌手?),旋律仲要係幾好聽架喎,咁究竟點解啲歌hit唔起呢?

罪魁禍首係唔合格嘅歌詞,拖累晒佢兩個。以新歌《犯眾憎》為例,作曲同編曲都做得好好,聽過一次我已經曉得哼成首歌,可惜歌詞彷如小學生作文,寫完一堆重點,之後夾硬砌啲字落去令其成文。歌詞中更夾雜住好多類似「玩完」、「走了寶」等唔算口語,但又未去到文采飛揚嘅用詞,導致成首歌處於口語同書面語之間,用詞性質嘅唔一致令歌迷無所適從。

再細心嘴嚼歌詞,會發現一啲好現代化嘅潮流用語。一開始已經殺出一句「他,並未太緊我,我都知道」,「緊我」其實即係「緊張我」嘅濃縮版,平時都唔多聽到人咁樣講,今次好明顯係因為填詞人詞窮,為咗砌字而放落去。Bridge嘅一句「你別再葡萄」成功將歌迷帶到去高登討論區,「葡萄」屬高登用語,取自「吃不到的葡萄是酸的」,屬動詞,有「妒忌」嘅意思。始終呢啲字眼未被廣泛使用,我相信唔係個個都會知道佢哋嘅意思,如果放喺歌入面,首歌發放出嚟嘅訊息又點會被廣泛地接收?定係製作單位嘅target audience只係呢一少撮人?更重要嘅係成首歌係文筆欠佳嘅書面語做base,但又夾雜住口語同潮語,嚴格嚟講根本有三種語言喺度,令成首歌欠缺統一性,一啲都唔順口。

亂塞歌詞其實同亂唱加走音冇分別,始終每句歌詞都係出自歌手自己把口,歌曲質素直接影響歌手留俾人嘅印象,唔係走嘩眾取寵嘅路線,但又冇優美嘅歌詞做情歌嘅賣點,賣點只得瑯瑯上口嘅曲調,除咗吸引到一班書都未讀完,仲會買《YES!》嘅學生哥、學生妹之外,仲會吸引到邊個欣賞?你估十年後仲會唔會有人記得《犯眾憎》呢隻歌?

未達水準嘅歌曲都可以推出市場,難怪香港越嚟越少街知巷聞、老中青都識唱嘅流行歌。除咗歌手本身嘅演繹同唱片公司嘅宣傳之外,旋律同歌詞都係相輔相成,任何一個元素做得唔好都有可能拖垮成首歌。如果鍾一憲想憑呢類賣點欠奉嘅歌曲喺云云歌手中突圍而出的話,除咗喺社交網站繼續發佈男男親密照之外,睇嚟真係要諗諗計。

[圖片擷取自BighonorHK's YouTube Channel]

沒有留言:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...